درآمد اینترنتی برای همه

وبلاگی جامع برای درآمد اینترنتی

درآمد اینترنتی برای همه

وبلاگی جامع برای درآمد اینترنتی

مزایای خرید و فروش اینترنتی


مزایای خرید و فروش اینترنتی


توسعه رسانه های دیجیتال و به نوعی انقلاب دیجیتالی قابلیت های جدیدی را هم برای مشتری و هم برای شرکت های فعال در این بازار خلق کرده است. قابلیتهایی که تجارت و خرید و فروش کالا و خدمات را از شکل سنتی خود کاملا جدا کرده و دنیای تازه را به روی تاجران باز کرده است.    
 قابلیت هایی که فعالان این عرصه را قدرتمند تر از همیشه کرده و نبوغ و خلاقیت را عامل اصلی موفقیت می داند .از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

   1- افزایش چشمگیر قدرت خریدار: امروزه تنها با یک کلیک، خریداران می توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقایسه کرده و پاسخ های خود را در کسری از ثانیه دریافت کنند. دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه و پارک، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نیست.
 حتی در مواردی می توانند قیمت های درخواستی خود را تعیین کنند (مثلادر مورد هتل و بلیت هواپیما) تا عرضه کنندگانی که می توانند شرایط خریدار را فراهم کنند با او تماس بگیرند، به عبارتی به یک مناقصه دست بزنند. خریداران می توانند با دست به دست دادن به دیگران و افزودن حجم خریدشان، از تخفیف بیش تری بهره مند شود.


مزایای خرید و فروش اینترنتی


توسعه رسانه های دیجیتال و به نوعی انقلاب دیجیتالی قابلیت های جدیدی را هم برای مشتری و هم برای شرکت های فعال در این بازار خلق کرده است. قابلیتهایی که تجارت و خرید و فروش کالا و خدمات را از شکل سنتی خود کاملا جدا کرده و دنیای تازه را به روی تاجران باز کرده است.    
 قابلیت هایی که فعالان این عرصه را قدرتمند تر از همیشه کرده و نبوغ و خلاقیت را عامل اصلی موفقیت می داند .از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

   1- افزایش چشمگیر قدرت خریدار: امروزه تنها با یک کلیک، خریداران می توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقایسه کرده و پاسخ های خود را در کسری از ثانیه دریافت کنند. دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه و پارک، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نیست.
 حتی در مواردی می توانند قیمت های درخواستی خود را تعیین کنند (مثلادر مورد هتل و بلیت هواپیما) تا عرضه کنندگانی که می توانند شرایط خریدار را فراهم کنند با او تماس بگیرند، به عبارتی به یک مناقصه دست بزنند. خریداران می توانند با دست به دست دادن به دیگران و افزودن حجم خریدشان، از تخفیف بیش تری بهره مند شود.

   2- دسترسی به انواع بیش تری از کالاها و خدمات:  امروزه خریداران می توانند تقریبا هر آنچه را که می خواهند از طریق اینترنت سفارش دهند (در کشور خودمان هم مسیر توسعه تجارت و کسب و کار اینترنتی به این هدف تمایل دارد) مانند اثاثیه منزل، ماشین های شست وشو، مشاوره مدیریتی و حقوقی و دارویی. به عنوان مثال آمازون دات کام (Amazon.com) خود را بزرگ ترین فروشگاه کتاب با بیش از سه میلیون جلد کتاب معرفی می کند; شرایطی که هیچ فروشگاه کتاب فیزیکی نمی تواند از پس آن برآید. به علاوه، خریداران قادرند این کالاها را از سرتاسر جهان سفارش دهند که این امر برای مردم کشورهایی که با قیمت های بالاسروکار دارند، موقعیتی ویژه به حساب می آید. به این معنا که خریداران در کشورهای با هزینه و قیمت بالامی توانند با سفارش کالاها و خدمات مورد نیاز به کشورهای ارزا ن تر از میزان هزینه های خود بکاهند.

    3- کسب اطلاعات فراوان در مورد همه چیز:  خریداران می توانند تقریبا تمامی روزنامه های جهان از اقصی نقاط آن را بخوانند و به دایره المعارف ها، فرهنگ های لغت، اطلاعات پزشکی، رتبه بندی فیلم ها، گزارشات مصرفی و بی نهایت منابع اطلاعات آنلاین دسترسی داشته باشند.

   4- سهولت بیش تر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحویل گرفتن سفارش: مشتریان امروزی می توانند از خانه، دفتر کار و حتی از طریق تلفن همراه، به صورت 24 ساعته و در تمامی هفت روز هفته سفارشات خود را ارایه بدهند و در ضمن این محصولات در کم ترین زمان به دست آن ها می رسد.

    5- قابلیت تبادل نظر در مورد محصولات و خدمات: امروزه مشتریان می توانند با ورود به اتاق های گفت وگو (Chatrooms) در برخی حوزه های مورد علاقه مردم به مبادله اطلاعات و عقاید بپردازند.

    6- توسعه کانال های اطلاعاتی و بازار فروش:  شرکت ها می توانند کانال های اطلاعات و فروش جدیدی (از طریق اینترنت) با دسترسی جغرافیایی گسترده تر ایجاد کنند تا از طریق آن به اطلاع رسانی و ترفیع محصولات و کسب و کارشان در سراسر گیتی بپردازند. از مجرای به راه انداختن وب سایت، شرکت ها می توانند محصولات، تاریخ و فلسفه کسب و کار، فرصت های شغلی و دیگر اطلاعات مورد علاقه بازدیدکنندگان را ارایه کنند. برخلاف آگهی ها و بروشورهای سابق، اینترنت به شرکت ها این امکان را می دهد که حجم زیادی از اطلاعات را انتقال دهند.

   7- تهیه بانک اطلاعاتی کامل: شرکت ها می توانند درباره بازار، مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه و رقبا اطلاعات کامل تر و غنی تری را به دست آورند. آن ها همچنین می توانند تحقیقات بازاریابی را از طریق اینترنت و با ترتیب دادن گروه های کانون، ارسال پرسشنامه و جمع آوری داده های اولیه از چندین طریق مختلف به انجام برسانند.

    8- تبادل نظر و بالا رفتن بازده مجموعه: به واسطه حضور اینترنت، شرکت ها می توانند یک اینترانت خصوصی که ارتباطات داخلی میان کارکنان را تسهیل و تسریع می کند راه اندازی کنند و از آن طریق کارکنان سوالات خود را از هم بپرسند، پیشنهادات و توصیه های دیگران را دریافت کنند و اطلاعات لازم را از وب کامپیوتر مادر شرکت بارگیری و بارگذاری کنند.

    9- تسهیل ارتباط با مشتریان و شرکت های دیگر: شرکت ها قادرند ارتباطات دو طرفه با مشتریان بالفعل و بالقوه داشته باشند و در ضمن مبادلات کارآتری داشته باشند. اینترنت، ارسال و دریافت نامه را تسهیل کرده است (از راه ایمیل) و شرکت های بیش تری با استفاده از اکسترانت، تبادل اطلاعات، سفارش دهی و سفارش گیری و سیستم پرداخت کارآمدتری با توزیع کنندگان و تامین کنندگان خواهند داشت.
 همچنین شرکت ها می توانند به ارسال آگهی ها، کوپن های تخفیف، نمونه ها و اطلاعات به مشتریانی باشند که این اقلام را تقاضا کرده اند و یا اجازه ارسال آن ها را به شرکت مزبور داده اند.

   10- تحلیل اطلاعات و ارائه خدمات بر پایه نتیجه تحلیل: شرکت ها می توانند محصولات و خدمات خود را با استفاده از اطلاعات پایگاه داده ها درباره تعداد بازدیدکنندگان از سایت و همچنین تناوب بازدید، برای مشتریان درخواستی کنند.

   11- انجام سایر امور جانبی به شکل اینترنتی و پر بازده تر: شرکت ها قادر به بهبود خرید، استخدام، آموزش و ارتباطات داخلی و خارجی (حتی بین المللی) هستند.
 شرکت ها می توانند به وسیله مقایسه قیمت های رقبا در اینترنت، صرفه جویی بیشتری داشته باشند و نیز با خرید از مزایده ها، همچنین بسیاری از آن ها در حال فراهم آوردن محصولات آموزشی اینترنتی هستند که می توانند به وسیله آن کارکنان، واسطه ها و نمایندگی ها را با هزینه کم تری آموزش دهند.به این ترتیب شرکت ها با صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه و در حالی که دقت و کیفیت خدمات خود را بهبود می دهند در لجستیک و عملیات خود ترقی می کنند.
  در این میان سیتم تجارت الکترونیک پایگان به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه سعی بر این داشته و دارد تا بستری فراهم نماید که امکان گسترش تجارت الکترونیک در آن روز به روز وسیع تر شده و با آسان نمودن خرید و فروش اینترنی  (با توجه به شرایط و محدودیتهای موجود) در کشور راه را برای تمام علاقه مندان به فروش مجازی هموار نماید.  امید است که شاهد توسعه روزافزون تجارت الکترونیک در ایران  بوده و سهم کمی در نمایاندن راهکارهای نوین تجارت به تمامی علاقه مندان آن داشته باشیم.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد